سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرم کنجد کاکائویی عقاب

کرم کنجد که به نام کره کنجد نیز شناخته شده است محصولی مقوی و مغذی با بافتی نرم و لطیف است که منبع غنی پروتئین بوده و بسیار انرژی زا می باشد. این محصول، از مخلوط کردن ارده حاصل از آسیاب کردن کنجد بدون پوست و بوداده شده، با پودر شکر و امولسیفایر و طعم دهنده‌های مناسب و سایش مخلوط تا رسیدن به بافتی نرم و لطیف به‌دست می‌آید. این محصول، از مخلوط کردن ارده حاصل از آسیاب کردن کنجد بدون پوست و بوداده شده، با پودر شکر و امولسیفایر و طعم دهنده‌های مناسب و سایش مخلوط به‌دست می‌آید.
کرم کنجد عقاب محصولی مقوی، مغذی و بسیار لذیذ، در سه طعم ساده، قهوه و کاکائو با قابلیت پخش‌پذیری مناسب روی نان، بیسکوئیت و… در یک بسته‌بندی زیبا و کامل، به‌عنوان یک وعده غذایی مناسب، قابل استفاده برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه کودکان و دانش‌آموزان است.

 

کرم کنجد کاکائو 350 گرمی عقاب

کرم کنجد که با نام‌هایی دیگر همچون کره کنجد، کرم ارده و اسپرید کنجد شناخته می‌شود،  فرآورده‌ای است که از مخلوط کردن ارده حاصل از پوست گیری و بودادن کنجد با شکر یا شیرین‌کننده‌های دیگر و طعم دهنده‌هایی مانند هل و وانیل به دست می‌آید. در نهایت پس از مخلوط کردن تمامی مواد اولیه، ترکیب حاصل را تا رسیدن به بافتی نرم و یکنواخت در دستگاه آسیاب گلوله‌ای می‌سایند. گاهی در تهیه این فرآورده از مغزهای خوراکی همچون پسته، فندوق و کنجد نیز استفاده می‌شود. ارده مورد استفاده در تولید کرم کنجد باید دارای اندازه‌ای مشخص و بدون هرگونه ناخالصی همچون ذرات پوست کنجد باشد، به بیانی دیگر کنجد مورد استفاده در تهیه ارده و کرم کنجد از نوع درجه یک و با کمترین ناخالصی است.

دانه‌های کنجد در فرآیند تبدیل شدن به کرم کنجد از میان ساچمه‌های مختلف آسیاب گلوله‌ای می‌گذرند و در اثر فشار، نرم و آسیاب می‌شوند. از آنجاکه سایش با نیروی مکانیکی تنها فرآیندی است که در جریان تبدیل شدن کنجد به کرم کنجد اتفاق می‌افتد، حداکثر خواص طبیعی کنجد حفظ می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های حسی و فیزیکی کرم کنجد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ انواع کرم کنجد باید کرم روشن باشد و در صورت استفاده از طعم‌دهنده، به رنگ همان طعم‌دهنده باشد.
  • طعم و بوی انواع کرم کنجد باید طبیعی و فاقد هرگونه بوی تند نامطبوع باشد.
  • حداقل مقدار استفاده از ارده در تهیه کرم کنجد باید 55 درصد از وزن محصول باشد.