سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کرم کنجد ساده 350 گرمی عقاب

یکی از مهمترین خواص کنجد برای سلامتی انسان، تاثیر آن در کاهش کلسترول بد خون است.  فیتواسترول های ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و ساختمان شیمیایی مشابهی با کلسترول دارند. با دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها، میزان کلسترول خون کاهش می یابد کاهش می یابد. در گزارش هایی که در مورد میزان فیتواسترول گیاهان ارائه شده است، معلوم می شود که کنجد، از غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول هاست. در هر 100 گرم از کنجد 400 تا 413 میلی گرم فیتواسترول وجود دارد.

 

کرم کنجد ساده 350 گرمی عقاب

از سوی دیگر، دانه‌های کنجد جزو خوراکی‌هایی هستند که حاوی بیشترین میزان لیگنان‌ها می‌باشند. لیگنان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که همانند هورمون استروژن عمل می‌کنند برای همین به آن‌ها لقب فیتواستروژن داده‌اند. لیگنان‌های موجود در کنجد به خصوص کنجد آسیاب نشده همانند لیگنان‌های موجود در دانه‌ی کتان جذب بدن می‌شوند. «سزامین» یکی از لیگنان‌های اصلی کنجد محسوب می‌شود. لیگنان‌های موجود در کنجد برخی از چربی‌های خون مانند کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهند، به همین دلیل مصرف کنجد برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند خوب است. کرم کنجد های با کیفیت و با سابقه عقاب در سوپر مارکت اینترنتی شهر 24 به فروش می رسد.


کرم کنجد قهوه 350 گرمی عقاب

کرم کنجد:

کنجدها سرشار از کلسیم هستند، اما مشکلی که در خوردن آنها وجود دارد، این است که کل کنجدی که می خورید اغلب درسته از دستگاه هضم شما می گذرد، بدون اینکه اصلا جذب بدن گردد. ارده کنجد یک راه عالی برای مصرف دانه های کنجد است، زیرا خیلی آسان تر هضم و جذب بدن می گردد. معمولا ارده هایی که شما از بیرون خریداری می کنید، خام نیستند، یعنی دانه های کنجد قبل از تهیه ارده، برشته می گردند. اما در اینجا با نوع خام آن آشنا می شوید.

 

کرم کنجد قهوه 350 گرمی عقاب

کنجد را خیس می کنیم، خیس کردن مغزها و دانه ها آنزیم بازدارند? رشد را که در تمام مغزها و دانه ها بطور طبیعی یافت می شود، خنثی می سازد و هضم آنها را راحت تر می گرداند.


1 فنجان کنجد خام
2 فنجان آب، برای خیساندن کنجد ها


طرز تهیه:

کنجدهای خام را در دمای اتاق به مدت 4 ساعت در آب کافی خیس نمائید، بطوری که حدود دو و نیم سانتی متر روی کنجد را بپوشاند، زیرا وقتی کنجدها آب را جذب کنند، برجسته می گردند.
آبی که کنجد در آن خیس خورده را جدا کنید و دور بریزید. آنها را زیر آب جاری بشوئید و آنها را در یخچال برای 4 ساعت قرار دهید تا جوانه زند.


کنجدها را در دستگاه مخلوط کن با قدرت بالا یا غذا ساز بریزید و تا وقتی خامه ای شود، مخلوط کنید. از یک قاشق برای تمیز کردن گوشه ها و لبه های مخلوط کن استفاده کنید، و تمام دانه های باقی مانده را جمع کنید و در داخل مخلوط بریزید و بازهم مخلوط کنید، تا وقتی که دیگر هیچ دانه کنجدی باقی نماند. در هربار، در صورت نیاز، یک قاشق غذا خوری آب اضافه کنید تا مخلوط روان باشد.
این ارده به مدت 3 روز در شیش? در دار در یخچال باقی می ماند.